nuff

(7/4/2011 12:12:09 AM): hepi besdei adik nur abg aidil...

(7/4/2011 12:18:41 AM): jangan nakal2.. jaga diri baek2... jgn sayang abg aidil byk2.. jgn ngalir2 air mata sbb abg aidil .. andai satu hari nanti abg aidil tade... jgn susah2 kan diri... masih ada insan lain yg sayang dgn adik nur.... abg aidil bukan sapa2... abg aidil hanya insan biasa yg masih mencari kehilangan diri sendiri... abg aidil tak mau adik nur sentiasa bersedih krn abg aidil ...

test

tQ 4 kLik!~ (pls klik...lg rm15 nak dpt my 1st rm50. huhuhuu)

About this blog

ini blog rojak!! kekekekee

so.. enjoy! =) agagagagaa

Tuesday, March 29, 2011

566 Hari Mencari Cinta



PROLOG ::::...  Sinis, Ego, Pisau Cukur!~ dan tentu Seksi!


hahahahhaa...

EpiLOG ::::...  Mencuit Hati ~ :: Pada hari perkahwinan, didepan suaminya..

dia suruh Fatin jaga kekasihnya baik2.

Apa lagi. Main kejar2 lah dia dgn suaminya!!

Simpati dengan Ruzair. dua2 terlepas :|

TAHNIAH!!~




---[[[ A.i.D.S ]]]---

Tuesday, March 22, 2011

M.A.i.D :: walahhh!~ sangat hepi ::

M.A.i.D. Terkejut. Tibe2 posmen anta bungkusan. Baru malam ahad lepas saya buat bayaran. TQ KN! Hehehe
Published with Blogger-droid v1.6.7

Saturday, March 19, 2011

Chand SiFarish

Rindu.. sangat rindu.
kenapa masih wujudnya rindu ini untuk dia sedang dia mungkin sudah "tiada"

febuari lalu genap 2tahun dia hilang dari "pandang"
hari terakhir dia khabar dia akan ke Labuan.
Labuan....di mana hilangnya jejak dia. dan aku sangat arif.
dia akan hilang bila dia ke labuan dan akan muncul bila sudah pulang ke semenanjung.
benarkah dia masih disana? :(

adakah ini sayang? atau sekadar harapan bila jiwa kekosongan...
ntah. takde jawapan.
kerana aku masih rela begini.

***********
Nota KaKi :: Hidup aku serabut pulak dgn jiwa hati dan perasaan aku ni. 
kasihkan A
sayangkan B
harapkan C. 
weyuhh!!~ ade ke org mcm aku ni..ishkkkk.


tapi A dah aku cuba buang dia dari hati dan masih sedang terus membuang. maaf .. bukan jodoh kita mungkin.


**********

  • aku nak seru2 nama faridz supaya dia tibe2 ingatkan aku ni. bolehkah?? :D
  • **tepuk2 bantal dan seru nama AFDO 3x**
  • ALLAH, sampaikan ingatan aku ini padanya. Aminnn.



hmm hmm hmm hmmm la la la
hey hey hey hey ah ha
subhaan allaah subhaan allah subhaan allah 
subhaan allaah subhaan allah subhaan allah
valle valle
valle valle
chaand sifarish jo karta hamari deta woh tumko bata
sharm-o-haya pe parde gira ke karni hain hamko khata
zidd hain ab toh hain khud ko mitana hona hain tujhmein fanaa
chaand sifarish jo karta hamari deta woh tumko bata
sharm-o-haya pe parde gira ke karni hain hamko khata
valle valle
valle valle
teri adaa bhi hain jhonke wali chhu ke gujar jaane de
teri lachak hain ke jaise daali dil mein utar jaane de
aaja baahon mein karke bahana hona hain tujhmein fanaa
chaand sifarish jo karta hamari deta woh tumko bata
sharm-o-haya pe parde gira ke karni hain hamko khata
subhaan allaah subhaan allah subhaan allah
subhaan allaah subhaan allah subhaan allah
hain jo iraaden bata doon tumko sharma hi jaaogi tum
dhadakanen jo suna doon tumko ghabraa hi jaaogi tum
hamko aata nahi hain chhupana hona hain tujhmein fanaa
chaand sifarish jo karta hamari deta woh tumko bata
sharm-o-haya pe parde gira ke karni hain hamko khata
zidd hain ab toh hain khud ko mitana hona hain tujhmein fanaa












---[[[ A.i.D.S ]]]---

Tuesday, March 15, 2011

M.A.i.D + 566 Hari Mencari Cinta + Pilihan Mama

Assalamualaikum WBT Sahabat :)

Haaa.. ni saja nak selit2. tiga novel ni Keluaran KAKINOVEL bulan April
dah pun boleh diorder.

dah semestinya saya ... aFaiSh. hikhikhik dah pun order 3 novel ni seminggu yg lepas.

MAID :: memang hangat diperkataan. memang ramai yg tertunggu2 memilikinya.
566 Hari Mencari Cinta :: ada yang tahu ada juga yang belum pernah baca. tapi saya suka sebab watak heroinnya yang angguh,ego,ganas(mmg suka sgt watak mcm ni. hehehe)
Pilihan Mama :: Serius saya tak penah lagi baca walau 1 bab. blog penulisnya pun ntah ade ke tak hikhikhik. 




Layannnnn!!~













---[[[ A.i.D.S ]]]---

Wednesday, March 9, 2011

=- Adi -= ::: Sekadar Selingan Untuk Aku Abadikan ::: ii

Ptak sihat ke tu? :(
L: sihat je ni .. Alhamdullah .. >:D<
P: : >:D<
P: betul ni?
L: betull .. menapekah .. >:D<
P: aaa....
P: rindu!  :"> :d
P: maluuu.. kikikikiki
L: ;;)
L: :"> malu gek!
P: tak laa
L: apa yg tak la nya tu ..
P: egg bkn2
L: nga.. menapekah nak nanes2 ituari tu ?
P: ehh.**

P: :p
L: egg=telo? telo bukan2.
L: ;))
P: huh cobet nak
L: **ulur tgn.. cobetlah.. ;))
P: tgn xmo laa..
L: dahtuh? momtot? ;))
P: tau laa momtot tu mantop :p
P: hihihii
P: :d
L: 0uch! mant0p lagi momtot yangg yu tuh...
P: hohh???
P: ehekk yeke??bolat dah erk dia?
L: beliau sudah membo0Lat.. hakhak!
P: :D
P: yaa leh nmpk aritu kat kuantan tu hihihii
L: k0hk0h!
L: muka dia lagi double triple chin dari ai...

L: syhh .. ;))
P: double triple chin?
P: jahat. hehehehe
L: nGahahahahhah
L: aik?
P: aa?
P: knp?
BUZZ!!!
L: td invi kah?
L: nGaa.. adik.. cemana nak join chat guna mirc nih ?
P: erkk?knp?
L: :((
P: ni online tuk abg jeh
L: oww
L: >:D<
P: aritukan ade ajar.. tu laa sumbung ngat!!~
P: X-(
P: :d

L: hekhek
L: bad paswed
P: tgk kat option dia
L: ;))
P: ident
P: nmpk ape?
L: untick suma2 kutak kan?
L: malangnya.. dia kua bad paswed
P: ya sayam ku
P: kejap
L: Closing Link: 0.0.0.0 (No more connections allowed in your connection class (the server is full))
L: L-)
P: kejap tau
P: hah tu dpt laa
P: bkn bad paswed dah
L: ha
P: tgu je dpt masuk ekekekee





L: ada sapa2 yg buleh dibunuh?
L: cam dah dpt menyelinap dgn jayanye jeh! \:D/
P: lol
P: haaa kan dpt :d
P: kalo dr dulu x sombong kan dah senang
P: kikikikikiki
L: tima kaseh.. >:D<
L:@};- @};- @};-

P: kaseh selalu diterima :)
P: ;))
 P:pakai line ape tu?
L: dah makan kah?
L: agak2?
P: hmmm..p1?
P: maxis?
L: ek eh
 P:haaa?
L: :-q
P: hahahaa
P: jahat
P: dah tu?
P: stremik?
L: B-)
L: :-bd
L: stimik
L: huheuheue
P: senang owg nak skodeng dia..

P: hehehe
L: loh ..
P: knp ip lain**..dulu lain je
L: menapekah ?
L: oww.. dlm diam mu menyekodeng ku.
P: ;))
P: :">
P: alaaa wat2 xpenah tau dah laa
L: heuheuehu ;))

  • : nak gi makan jap .. muleh kah muleh?
: g makan luar ke?
  • : tak.. g makan dalam.. ;))
: aaaaa!
: neurosis btul
  • : erk
  • : awat lak?
  • : [-(
: dia laaa
: :d
  • : tau tak neurosis tu makna apa?
: hah?gila kan?
  • : mental disorder.. tak sampai gila
: bkn ke?
: disorder tu?
  • : more to unbehaveior.
: bm pls sayam
  • : pangai tak senunuh.. di luar jangkaan manusia.. 
: :)
: oooo
: xmo laa jd neurosis huhuu
: ;;) ;;)
  • : tp .. tadak halusinasi... delusions
  • : maksud.. takde la sampai nak bunuh2 org ke hape ke..
  • : lite2 punye gile la lbh krg..
  • : huehue
: X-(



  • : contoh .. gelak guling2 ke.. menjerit sorg2 ke.. 
  • : gitu la lbh krg..
  • : ni patut tanya ngan nasrul je nih.. agagaga

: haa ni pun jerit sorg gak ni sbb dia:d

  • : ek eh.. 

: oo nasrul dah balik ke? x sempat nak mintak contact2 ;)

  • : lama dah dia balik.. ahadun ituari. huehue 

: oo x bosan ke dia teman sayam tu hahhaa

  • : entah. akeke..
  • : ada hari dia balik rmh famili dia .. 

: aa..oo..pantai dalam.umah setinggan ke?
: :-?

  • : ha ah ... tp dah upgrade lps 







gumah dia terbakar dulu ..

  • : sian dia.. 
  •  :(

: oo

: ehh g laa makan dulu
: makan luar dalam ek
: :d

  • : haaa
  • : ye tak ye kan?
  • : lufer pepulerr
  • : mkn dlm..

: ye tak

  • : tuh ha.. mknn atas meja makan.
  • : ;))
  • : jejemput2.. 
P/s :: Kohkohkoh!!~





---[[[ A.i.D.S ]]]---

Sunday, March 6, 2011

Seandainya......

Assalamualaikum sahabat blog!~ =)

hmmm.. ntah taktahu nak taip apa.
tak pasti apa yang harus dikatakan.
bukan niat memperkecilkan.
aku hanya seorang peminat novel.
sejak kurang lebih 10 tahun yang lalu.

Seandainya......
aku kecewa.

Seandainya....
aku tak belinya.

Seandainya....
ia bukan "buku teks".

Seandainya...
aku suka "buku teks".

seandainya.....
aku tak ambil masa berhari2 menghabiskannya!!~

seandainya.........
:(

p/s : peminat novel pasti ade bermacam pendapat.
termasuk juga aku. NO HEART FEELING! :)


---[[[ A.i.D.S ]]]---

Wednesday, March 2, 2011

Pelukan Cinta ::: ahhh sedihnya aku!~ :::

Sob! Sob! Sob!~
Published with Blogger-droid v1.6.7
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ayatul Kursi

AYAT KURSI

اللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاو ;َاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ

Allahu la ilaha illa Huwa, Al-Haiyul-Qaiyum La ta'khudhuhu sinatun wa la nawm, lahu ma fis-samawati wa ma fil-'ard Man dhal-ladhi yashfa'u 'indahu illa bi-idhnihi Ya'lamu ma baina aidihim wa ma khalfahum, wa la yuhituna bi shai'im-min 'ilmihi illa bima sha'a Wasi'a kursiyuhus-samawati wal ard, wa la ya'uduhu hifdhuhuma Wa Huwal 'Aliyul-Adheem

"Allah! There is no god but He - the Living, The Self-subsisting, Eternal. No slumber can seize Him Nor Sleep. His are all things In the heavens and on earth. Who is there can intercede In His presence except As he permitteth? He knoweth What (appeareth to His creatures As) Before or After or Behind them. Nor shall they compass Aught of his knowledge Except as He willeth. His throne doth extend Over the heavens And on earth, and He feeleth No fatigue in guarding And preserving them, For He is the Most High. The Supreme (in glory)."
[Surah al-Baqarah 2: 255]

"Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafa'at di sisi Allah tanpa izin-Nya? Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi(1) Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar."

Hikmat Ayat Al-Kursi mengikut Hadis-hadis:

1) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi bila berbaring di tempat tidurnya, Allah SWT mewakilkan dua orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.

2) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu, dia akan berada dalam lindungan Allah SWT hingga sembahyang yang lain.

3) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, dia akan masuk syurga dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur, Allah SWT akan memelihara rumahnya dan rumah-rumah disekitarnya.

4) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap-tiap shalat fardhu, Allah SWT menganugerahkan dia setiap hati orang yang bersyukur, setiap perbuatan orang yang benar, pahala nabi2, serta Allah melimpahkan
rahmat padanya.

5) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya – mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.

6) Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang, Allah SWT akan mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti orang yang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid..

7) Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan niscaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya.

Dari Abdullah bin ‘Amr r.a., Rasulullah S..A..W. bersabda, “Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat…”

Subhanallah. ..